Toeristen

5 juni 2018 - Santo Domingo de la Calzada, Spanje

Verrassend goed geslapen met zoveel mensen (snurkers). Spullen gepakt en buiten bleek het weer te regenen. Gelukkig hield dit al vrij snel op, en kwam er een regenboog te voor schijn. Ik denk dat velen hem gemist hebben. Uitzicht voor vandaag was redelijk eentonig, weer veel tussen de korenvelden en wijngaarden gelopen. De laatste 6 km stopte er een touringcar waar allemaal Koreanen uitrolden. Bijna allemaal met een rugzakje met schelp, stokken en (redelijk) goede wandelkleding. Op het einde van dat stuk stond de bus weer te wachten en stapten ze weer in. ‘Zo, wij hebben de Camino gelopen’. Het voelde een beetje alsof de “echte” wandelaars onderdeel waren van een toeristenattractie.

Vandaag trouwens over de 210km. Planning is dus ook een klein beetje veranderd. I.p.v. te eindigen net iets voor Léon, zal ik nu waarschijnlijk stoppen in Astorga. Daar waar ik vorig jaar ben begonnen met Wendy.

1. Jeanne:
    6 juni 2018
    Zo leuk om te lezen! Ik vind het zo superstoer van je Gabri! Wat we zo lezen gaat het echt voorspoedig en heb je het echte familiegevoel te pakken. Geniet van de tocht, de leuke contacten en de gezelligheid, dan neem je het gesnurk wel voor lief😉
  2. Jeanne:
    6 juni 2018
    Ja, nu kan ik ook wel "oeps" zeggen....
    Maakt mijn woordenboek gewoon familiegevoel....ik bedoel natuurlijk het caminogevoel!!!