Laatste dag

18 juni 2018 - Santibáñez de Valdeiglesias, Spanje

Weer was het best wel warm vannacht. Vandaag alles wat meer op m’n gemak gedaan. Het ontbijt in de albergue gegeten, want pas na 9km zou er pas weer een dorpje zijn. Deel 1 vd route ging over een kaarsrechte asfaltweg. Deel 2 over een gravelpad. Toch voelde het minder saai als andere dagen. In de volgende dorpjes wat te drinken en te eten genomen. Hierna voor de alternatieve route gekozen (de route splitste zich op). Weer een goede keuze,een mooi pad tussen de weilanden. Vanaf hier gaat het weer heuvel op. Boven aangekomen zie je het volgende dorpje al liggen. Terwijl ik naar beneden loop, komt het ineens hard binnen. Dit is mijn eindpunt. Hier eindigt de Camino voor mij. Het doet mij veel meer als ik dacht en de tranen lopen over mijn wangen. Ergens wil ik nog niet stoppen. Maar aan de andere kant wil ik ook wel naar huis. In de albergue is het rustig, bijna niemand blijft hier. Ze lopen allemaal door naar Astorga. Uiteindelijk blijken we met z’n 3-en te zijn. Morgenochtend met de bus naar Astorga en s middags met de trein naar Madrid. Daar heb ik een hotel op 30min loopafstand van het vliegveld. Appeltje eitje.            Dit was het. Hier houdt het op (voor nu?). Van te voren vond ik het toch wel spannend. “Oh, mijn God! Waar ga ik aan beginnen” maar ik heb ervan genoten. Ik denk/geloof dat deze reuzenstap buiten mijn comfortzone mij goed heeft gedaan. En ik ben blij dat ik het gedaan heb.

1. Jeanne:
    18 juni 2018
    Wow Gabri.... Wat een momentje zeg! Kan me zo voorstellen dat het een dubbel gevoel is nu. Maar wat ben je inderdaad uit je comfortzone gestapt. Chapeau hoor, petje af en respect voor jou!
    Goeie terugreis en....we willen graag je ervaringen een keer horen!
    Liefs, Jeanne
  2. Wendy:
    18 juni 2018
    Gabri, ze zeggen:
    The Camino is not the end but only the beginning...
    Supertrots op je!!! 😘
  3. Ria Raadschelders van Boxmeer:
    19 juni 2018
    Fantastisch gedaan. Het heeft je veel gebracht Waar je nog vaak aan zult denken.
    Groet Ria
  4. Anja:
    19 juni 2018
    Wat een mooi eind Gabri, we zien je binnenkort graag weer en benieuwd naar je "nog meer" verhalen.
  5. Els:
    19 juni 2018
    Hey Gabri, dat heb je toch maar mooi gedaan! Een ervaring om niet meer te vergeten en nog lang van na te genieten. Je mag trots zijn op jezelf!💪