Prachtig!

17 juni 2018 - Villar De Mazarife, Spanje

Wat was het warm onder dat dekbed! Voor 7:00 zijn we de deur weer uit. Sandra had niet zo’n fijne avond gehad en moest dit allemaal even kwijt. Ik kon niet meer zeggen als “ja, nee, oké, hmm”. Ik kan mij alleen maar bedenken dat drong veel wrok in haar zit. Ze heeft het niet gemakkelijk gehad in haar leven, en nog niet. Na het eerste dorpje was er de splitsing “ route origineel (weer naast een weg)” of “route  alternatief”. We zijn voor alternatief gegaan en dit is een hele goede keuze geweest. Deze route was prachtig en deed mij op sommige momenten aan Kroatië denken, incl de krekels. Omdat Sandra zonder rugzak liep, ging zij een stuk sneller. Dit vond ik niet erg, lekker wandelen in mijn eigen tempo. Na een tussenstop zijn we weer verder gegaan. Sandra was weer iets sneller en zou stoppen bij mijn albergue om samen nog wat te eten. Toen ik daar aan kwam vertelde ze dat ze meteen verder ging, oa ivm de warmte en de nog af te leggen afstand. We hebben afscheidingsbeweging elkaar genomen. Ik hoop dat ze vindt wat ze zoekt op de Camino. Toch voelt het gek om weer echt alleen te zijn. Douche genomen en voor de laatste keer een handwasje gedaan. Bij het eten bij twee andere eenlingen aangeschoven. Eentje is er vandaag pas begonnen. Grappig om zo iemand nog te zien “zoeken” naar hoe het werkt. Net het hotel in Madrid geboekt. Op loopafstand (25 min) van het vliegveld. Appeltje, eitje, zeg ik😄. Morgen de laatste dag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ria Raadschelders van Boxmeer:
    18 juni 2018
    Mooi om je verhaal te lezen. Het maakt veel los zo'n afstand lopen. Je wordt met jezelf geconfronteerd en dat kan verhelderend werken.
    En hoe voelde het om als "ervaringsdeskundige" de beginnelingen te helpen?
    Ik wens je een goede terugreis en zie je vast weer in Uden. Liefs Ria
  2. Anja:
    18 juni 2018
    Blijft leuk om je te volgen en het beter schrijven dan soms praten is ook weer herkenbaar. Tot gauw!