Moeizaam

16 juni 2018 - León, Spanje

De blaffende hond (iemand was verkouden) heeft mij toch niet wakker gehouden. Bij het verlaten van de albergue bijna m’n stokken vergeten. Gelukkig riep de beheerder mij terug, met mijn naam. Dat is pas gastvrijheid! Het dorp uit, op naar Leon. Ook vandaag is de route weer niet heel geweldig, weer veel langs de weg. Het ontbijtje maar weer in het eerste dorp genomen. Helaas willen de benen vandaag niet echt meewerken. Het gaat erg moeizaam, mss iets te snel gestart. Het banaantje en de mars helpen niet echt. Vandaag wel weer veel ooievaars gezien, bovenop de kerktorens. Ineens hebben we zicht op Leon, maar het duurt nog een uur voor we bij de hostel zijn. Deze blijkt aan het plein van de kathedraal te liggen. Beter kan niet!  Lekker gedouched en daarna Sandra kwijtgeraakt. Die bleek op een terrasje te zitten en ben gezellig aangeschoven. We hebben cultuur gebogen door een audiotour te doen door de kathedraal. Het bouwwerk op zich en het glas in lood zijn prachtig, maar de bijbehorende uitleg vond ik iets minder interessant. Het museum ernaast zijn we ook nog in geweest, maar dat was niet mijn ding. Daarna tot etenstijd heerlijk mensen zitten kijken op het plein. Uiteindelijk een heerlijke pizza gegeten. Vanavond de vlucht naar huis geboekt. Nog 2 daagjes wandelen.

1. Wendy:
    17 juni 2018
    Tja die oude pelgrimsweg blijkt soms ook n goede route te zijn in de moderne tijd, helaas..!
    Maar je bikkelt zelf toch ook goed door ondanks de zware benen!