Burgos

8 juni 2018 - Burgos, Spanje

Ondanks het plekje bij de deur, toch goed geslapen. Omdat iedereen begon te rommelen, ben ik ook maar mn’n bed uitgegaan. Bij het ontbijt was weer die Duitse man, een beetje een griezel, die alleen maar oog had voor de jonge meiden. Om 7:30 weer onderweg. En weer begon het te regenen, zoals iedere ochtend😕. Toch maar de regenkleding aangedaan. Gelukkig werd het na een tijdje weer droog. In het tweede dorpje waar ik kwam een kop thee met een heerlijk stuk chocoladetaart genomen. Mmmm. Uiteindelijk langs een saaie en niet mooie route Burgos ingelopen. Hier wordt ook voor gewaarschuwd in de boekjes en velen nemen voor dit stuk de bus.  In Burgos moest ik even op Liz wachten. Er komt een oud vrouwtje naar mij toe en begint vakwoord tegen mij te vertellen. Ik zeg tegen haar ‘geen spaans’ en uiteindelijk begrijpt ze dat ik uit NL kom. “Ah, Madurodam! “. In de hostal lekker lang en warm gedoucht. Daarna zijn we nog de stad in geweest als een stel toeristen. Bij het eten Carmen, Jürgen en Flavie weer gezien en hebben samen gegeten. Het eten viel bij sommigen alleen erg tegen. Op de terugweg naar de hostel nog een lekkere frozen yoghurt gehaald met z’n allen.